fredag 15 juli 2011

Citrus kaki och fikon träd 2012




Bergsaubergine

Efter några nattvandringar har jag äntligen hittat mina grenar. kanske inte helt lagligt men jag tog dom från stora träd så jag har knappast skadat dom. Jag gjorde så här i Grekland förra året och det gick kanon så nu är det bara att hoppas. Apelsinerna här i Kemer skall vara världen sötaste och sen kunde jag inte låta bli citron,lime,clementin,kaki (sharonfrukt),och en ny fikon. Här fanns även en sorts bergsaubergine som jag har fröer från nu, så nåsta år har jag väl ca 15 nya sorter att odla hemma. Annars var temat hemma i år paprika från resor vi gjort dom senaste två åren, det kommer bilder när vi är hemma. Ha det bra från ett varm Turkland

1 kommentar:

  1. Din buse!!! ;) Ska bli kul att smaka de färdiga resultatet hemma sen då :) Hehe
    Kul om de funkar hemma också :)

    Ha en fortsatt bra semester!

    Puss på er <3

    SvaraRadera